En omständig resa.

Godmorgon, eller jag vet inte om jag tycker den är så god egentligen. Den började i alla fall inte på bästa sätt. Herr Gandhi tyckte att det var morgon redan runt 7 i morse och detta berättade han med mycket gäll och hög röst :-( Efter en stund blev jag något irriterad och stegade ut i trappen och vrålade... HÅLL..... ja, jag behöver inte skriva ut orden här utan du får göra en helt egen tolkning. I alla fall förstod han vad jag menade och var tyst en liten stund för att åter igen börja testa mitt tålamod lite senare, dock tyckte inte jag att det var morgon då heller.
Jag hade ju sovmorgon denna torsdagsmorgon! Idag har jag sportlov, eller skulle egentligen ha men jag måste jobba lite i alla fall då allt inte är klart som måste vara klart tills jag åker till Irland på söndag eftermiddag. Sen i eftermiddag när D kommer hem får jag ta mig mot staden för att hämta ut mitt pass, köpa presenter till folk på Irland, köpa tågbiljetter för hela gänget över sundet samt fundera på om jag har allt som jag måste ha med mig. Pengar måste jag också växla! Skulle vilja göra detta redan nu på dagen men se det där går då inte.

Som om det inte räckte med att Gandhi störde min morgonro så fumlade jag till allt när jag skulle mata hundarna, fixa frukost mm. När jag skulle sätta ner matskålarna hoppar Stella upp mot mig och vips så far all mat ut över golvet. Jag tog mina 2 nykokta ägg och skulle bära dem till bordet, vips så tappar jag det ena och lös äggula sprider sig ut över köksgolvet.

Ja så började min torsdagsmorgon...

Igår var en låååång resdag. Steg upp redan kl 5.15 för att sätta mig på tåget i Eslöv och fara mot kommunikatörsutbildning i Norrköping. Där tillbringade jag hela dagen fram till runt 15 då jag åter satt på tåget tillbaka mot Eslöv. Inget märkligt med det. Var en trevlig dag och jag fick mycket kunskap ang marknadsföring. Dock hände det som inte borde hända när jag satt där i godan ro på tåget och pratade med en nyfunnen bekantskap. Min mobil ringde och det var kära D som beklagade sig över att bilen stannat precis när han körde av en avfart och var på väg mot en ny avfart till motorvägen. Där satt han, Bonzo och Frigg och visste inte hur dem skulle komma mot kursen som började 1/2 timme senare. Bilen var totalt död!!! Vi beslöt att vi helt enkelt fick meddela deltagarna att dem själv fick gå in i lokalen och träna med sina hundar. Vad kunde vi göra? Jag satt på tåget någonstans i Småland och Daniel satt fast på motorvägen. Vi hade ingen som kunde hoppa in för oss med så kort varsel.
morgonkaffe på stationen.

Min tågresa gick helt utan komplikationer förutom en massa telefonsamtal till försäkringsbolag m fl. Vi som var så duktiga som anmälde oss till vägassistans via Falk för ett tag sen hade så klart anmält den andra bilen, den bilen som stod hemma på gården. Men trots detta hjälpte den hjälpsamma mannen oss med att fixa bärgning (bilen går inte att bogsera då den är en automatare). Sen fick min pappa slänga sig i sin bil för att åka och hämta hem Daniel och hundarna. Själv skulle jag ta en taxi från stationen till mitt hem men det där gick inte så bra. Först var det  VAR GOD DRÖJ! och sen var det VI HÄMTAR DIG OM 1 TIMME! Skämtade dem med mig? Jag konstaterade att jag ska starta ett taxibolag i Eslöv för något sådant finns här tydligen inte. Så himla dåligt!!! Dessutom hade jag inte kunnat stå på stationen 1 timme och vänta för den stackars man som satt där på stationen och förberedde sig för en natt luktade något fruktansvärt. Antar att han använt en hörna som toalett. Kräkreflexerna gjorde sig väl påminda. Läste på FB i morse att doften fanns kvar och förmodligen ännu värre. Hemskt. Jag gick istället hem till min kära mamma som bor några kvarter bort och drack ett glas vin tillsammans med henne i min väntan på att Daniel och min kära pappa kom och hämtade mig.

Det blev en sen och väldigt trött kväll igår som avslutades med en stund i tv-soffan.

Fina underbara Bidibianka´s Friggi <3

En glädjande nyhet! Jag har fått JA från hanen som jag frågade på. Jag är så himla glad. Det kommer bli helt underbara valpar mellan Frigg och Mr Hemlig, ja han får heta MR Hemlig tills vi gjort parningen pga de omständigheter som vissa ondskefulla personer orsakar. Jag har gjort misstaget att  berätta förr vilket har gagnat den här otrevliga, avundsjuka, extremt otrevliga grymma personen. Nä, du... denna gången ger jag inte dig denna glädjen att förstöra!!! Vill du som ev valpköpare veta så berättar jag så klart med mycket stor glädje och stor stolthet vem MR Hemlig är men DU ska då inte få veta ;-)

Dock kan jag berätta att han är blå/svart till färgen. Han har inga stora titlar att skryta med vilket inte spelar mig minsta lilla roll,  men han har det jag tycker är så viktigt, ett underbart temperament och rastypiskt utseende. Han är HD/ED röntgad med UA och B. Ögonlyst med UA och han har sedan tidigare 1 kull härliga valpar efter sig. Nu blev du nyfiken va? ;-) MR Hemlig är mycket vacker och som sagt så tror jag mycket på denna kombinationen. Inavelsgraden mellan honom och Frigg blir 1,6% enligt SKK.

LS Gandhi
LS India
Ja, hur har det då gått med dem här två ovan? Jag TROR minsann att han lyckats få till det en och annan gång utan att jag har märkt det (har INTE varit ensamma utan uppsikt) . Tror han har fått till det men att det inte blivit någon eller icke lång hängning. Jag tror faktiskt att India är dräktig! Jag TROR, märk väl TROR! Hon visar alla tecken som kvarstående svullnad i vulvan (dock inte lika mkt som jag är van vid), hon är väldigt "värdig" i sitt sätt och vill inte leka mm. Hon är lite småsur när det är stimmigt runt henne, hon är otroligt matfixerad och tigger som aldrig förr vilket hon aldrig gör annars. I dag kollade jag spenarna och visst har dem blivit rosafärgade och även blivit lite "svullna". Men nu är det ju så att man ser vad man vill se och tikar kan bli skendräktiga. Dock brukar inte India bli speciellt påverkad av att vara skendräktig. För att klargöra, vilket jag alltid måste göra tyvärr, så har India inte varit i närheten av någon annan hane under tiden hon var i höglöp!!! Jag har haft fullständig uppsyn över henne och hon har inte varit utanför tomten utan koppel. Hon har heller inte varit ute utan Gandhi och det finns inte en chans i världen att han skulle låta någon annan komma i närheten av henne. Bara så DU nu inte börjar sprida såna rykten ovanpå alla andra DU sprider.

Ja, kanske är det ändå bebisar på väg? Ultraljud kommer göras och jag hoppas på en tid den 4 mars. Tyvärr är jag då på Irland men mina snälla föräldrar fixar detta galant. Skulle vilja åka iväg med en enda gång och kolla men tyvärr är det för tidigt.

Ja, då bär det snart iväg till "Den gröna ön". Har jag fått med allt? Har jag förstått allt? Har jag fixat allt? Har jag allt jag behöver packa ner? Ja, frågorna är oändliga och för varje timme som går funderar jag mer och mer. Men det här blir nog så bra så. Har haft en otroligt duktig hjälp på jobb som fixat och donat och skött allt som behöver skötas inför ett sånt här projekt. Vår kära Anna är helt otrolig!!!Snart kommer det ut en artikel om vår resa på REAL´s hemsida (under skolor väljer du Malmö om du är intresserad av min skola). Du kan också, om intresse finns följa vår blogg där vi rapporterar om vad som händer under varje dag på Irland.

Nu väntar lite annat göra. Lite jobb, sen mot stan och familjemys ikväll. Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.