En vacker hane.

Då var det söndag igen. Vardagarna rusade fram, helgen fick raketfart. Var tar tiden vägen? Varför kan inte helgen gå i snigelfart? Det blir fredag och plötsligt blir det söndag. Inget fel på söndag då det också är en ledig dag men man har ändå en liten melankolisk känsla då det är jobbdag i morgon. Jag åker gärna till jobbet men det är trist att familjen åter igen splittras. Men så är livet i dem flesta hemmen. Man ska vara glad att man har jobb och en familj att hålla av.

Ja hur blir det nu med valpar i detta hemmet då? Önskar jag kunde svara med 100% att det växer till sig en fin kull i Indias mage men nä det kan jag inte göra. Jag tycker mig se en massa tecken, kvarstående svullnad i vulvan och en väldigt lugn och fridfull India, precis som det brukar vara när det "tagit sig". Men jag har inte sett en enda hängning under dem 14 dagar som hon och Gandhi försökte para sig. Dock vet jag att det kan bli valpar även utan en hängning. Så mitt svar på min egen fråga om hur vida det blev valpar eller inte mellan India och Gandhi är... jag vet inte! Jag hoppas verkligen men jag vet inte.
Fr vänster: Frigg, India och Indias mamma Heidieh.
Fina LS Lilium Gandhi.
Om ca 2 veckor ska jag göra ultraljud för att få det hela bekräftat. Till dess får jag och några andra förhoppningsfulla familjer leva i ovisshet. Jag blir väldigt glad om du kan hjälpa mig hålla tummarna.

På tur står nu vår fina, underbara glädjespridare Frigg. Den vita fartvinden som far omkring ute på ängen som om hon hade eld i baken.
Går inte att ta miste på vem som är Frigg i filmen, som jag tog i förra veckan på vår dagliga morgonpromenad. Hundarna älskar att få springa loss ute på "stora ängen".

Meningen var att hon skulle paras med Gandhi men då vi inte vet om han lyckades få till det eller inte med India så har vi valt att byta partner. I helgen har jag hittat honom efter massa sökande. Jag har pratat med matte och jag har skickat information. Nu väntar jag bara på ett rungande JAAAAAA (behöver hjälp även här med att hålla tummarna). Det känns så himla bra med Mr hemlig och Frigg. Dessutom har dem en inavelsgrad på 1,6% vilket är utmärkt. Jag tycker dem kompletterar varandra perfekt utseendemässigt och i temperamentet och jag har stor tro på att dem gör gott för rasen.

När blir nu detta då? Ja inte ens det kan jag svara på. Det jag vet är att det är löptid för henne nu i februari enligt kalendern men sånt kan man aldrig vara säker på. Jag är dock säker på att det kommer inom några veckor för jag märker det på hennes "PMS".

Min vackra Bidibianka´s Friggi
Frigg och flockens minsting, Stella tar en tupplur.
Skulle så gärna vilja visa upp den förhoppningsvis blivande hanen men som sagt, jag har inte fått det där högt önskade JA ännu. Jag får helt enkelt återkomma i denna fråga...

Som sagt, idag är det söndag och idag står städning och tvättning på att göra-listan. Daniel och Adam ska åka till badet så jag har gott om tid för eget pysslande. Ikväll blir det en god middag och kvällen avslutas nog tillsammans med Bingolotto (lever länge på hoppet).

Nu önskar jag dig en riktigt skön söndag. Kramiz

Klinga och Frigg

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.