Mot stora äventyr!

Då har den där dagen kommit som vi har förberett oss för under så lång tid. I september började jag jobba som hundlärare på REALgymnasiet i Malmö och bland det första jag fick höra var att våra 2:or (bl a mina hundelever) skulle åka till Irland efter sportlovet. Häftigt, tyckte jag och lyckost dem lärare som får följa med. Att jag skulle sitta här idag med så många fler arbetsuppgifter (hundlärare, kommunikatör, APL-samordnare, Internationell samordnare, Lärlingsansvarig) kunde jag aldrig tänka mig. Att jag också skulle sitta här vid köksbordet tillsammans med min älskade familj och förbereda mig och dem mentalt för att vara utan varandra under 1 vecka (jag ska vara borta i 2 veckor men D och Adam kommer dit på Lördag) och att jag ska få vara en av dem där "lyckostlärarna" som får följa med till Irland, kunde jag aldrig tänka mig.
Utan detta underbara gäng i 14 dagar...
Men så blev det. Jag har fått ett jobb jag verkligen älskar och jag får lov att följa med våra fina elever till Irland och idag kl 20.20 lyfter planet med mig, 2 kollegor och 33 elever från Kastrup. IDAG!!! Tänk att dagen D har kommit och den är IDAG! Har jag förstått, tror inte det för jag har inte ens packat resväskan. Har jag planerat allt färdigt som skulle planeras innan avresan? Nej, inte det heller. Känner jag mig redo för avresa? Nej, verkligen inte men det tror jag aldrig att jag skulle känna hur mycket jag än var klar med alla förberedelser. Jag är nog egentligen klar, det är bara det att jag hela tiden kommer på mer saker som jag skulle vilja ha med mig. Det är tungt att ha ett stort ansvar, speciellt när man inte så van vid det.

Sitter i skrivande stund vid köksbordet tillsammans med Daniel och äter "sista frukosten". Jag bloggar och Daniel läser allt han kan om Irland. Just nu läser han om vad Katolsk religion innebär. Man måste ju vara helt förberedd när man kommer till annat land. Han läste att dem har "fasta", måtte dem inte ha det just nu :-) Undrar om det verkligen stämmer... religion är inte mitt starkaste ämne :-) Det enda jag har gjort med min packning är att jag har skrivit ner en lista på vad som ska packas ner. Denna lista har jag haft tillgänglig under ett par dagar och där har jag fyllt på efter hand som jag kommit på nödvändiga saker. När frukosten är avklarad blir det duschen och sen startar packningen.

Ser du vad jag ser eller ser du inte vad jag tror mig se? Är det som jag hoppas eller ser jag det jag vill se? Ja, frågorna är väldigt många just nu. Känns av denna anledningen väldigt svårt att åka hemifrån. Jo, det är en av Indias spenar. Är hon dräktig eller är hon inte. Om jag får döma av bilden så är hon absolut dräktig. Om hon nu är dräktig bör det vara förlossning till påsklovet. Som jag längtar till 4 mars då vi ska göra ultraljudet. Jag vill veta nu!!! Svårt att planera om man inte vet.

Vackra underbara India.
Stamtavla med bilder: http://www.stamdoes.nl/details.php?id=8984

Underbart snälla, trevliga mysbjörnen LS Gandhi (han har varit nerklippt och därav den kortare pälsen).
Stamtavla med bilder: http://www.stamdoes.nl/details.php?id=19770

Spännande värre det här :-)

Sådär, bloggen är klar, frukosten har landat i magen och nu ska jag göra allt jag måste göra inför dagens avresa.
Irland - Here we come!!!

Önskar dig en trevlig söndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.