En underbar hundpromenad.

Ja det skulle denna söndagen bestå utav. Det hade jag bestämt med några andra Lightschappare i veckan. Vi skulle ta en härlig promenad på "Sibirien" vid Ängelholm. Men så blir det inte denna vindstilla men lite mulna söndag.

Soffan var så skön igår kväll att jag slocknade från familj och melodifestivalen redan kl 20.30. Väcktes när festivalen var slut för att traska raka vägen upp till min säng för att sova vidare. Konstigt att jag var så trött med tanke på att jag varit ledig från jobb ett par dagar. Men jag förstod varför när jag vaknade i morse.

Sitter konstant som på bilden ovan. En bit papper i handen som torkar mitt rinnande öga. Sån blir jag när jag blir förkyld. Inte så jättesjuk egentligen (har sällan feber) men ögonen rinner som vårfloder. Jag ser ingenting. Näsan är stopp och halsen är klädd med sandpapper. Det här kommer då inte alls lägligt. Skulle på efterlängtad promenad idag och ska till Spanien på tjänsteresa på onsdag. Finns väl bättre dagar att bli sjuk på??? Men det var väntat då den största delen av våra elever var förkylda på Irland.

Annat var det i fredags. Dottern var här och hon hade sminkabstinens då hon inte kunnat sminka på 2 veckor efter en handoperation. Jag fick ställa upp...

Hon både fixade håret och sminkade mig. Ser lite piggare ut här än ovan :-)
Ge mig och mina bebisar lite mat, matte!!!

India skrämde mig lite igår. När vi var ute en stund på EM såg jag att hon såg väldigt kladdig ut i bakdelen. Kollade henne och det var helt slemmigt. Slemproppen??? Nä, det kan inte stämma, får det inte vara för det är alldeles för tidigt. Min första fundering var om jag hade räknat fel på dygnen men nä, det kan jag inte ha gjort. Kan hon ha suttit i något? Ja, jag hoppas och tror det för jag har inte sett något sådant under resten av gårdagen eller idag. Hon verkar må bra och magen verkar må bra så jag ska inte oroa mig så mycket.

Ska vi ta resten av Irlandsresan nu? Här kommer ny bildkavalkad.


En vild säl som blev nyfiken på oss.

Vi åkte i sån här liten båt.


Jag med dyngblöta kläder efter alla vågor som slog över oss.
Ett under att jag inte blev ett dugg sjösjuk.
Efter denna helt underbara båttur åt vi lunch med värmande soppa och underbara mackor på en hamnrestaurang.

En lycklig son.
Efter båtfärden åkte vi till en mycket välkänd chokladfabrik på Irland - BUTLER´S. Här fick vi se hur chokladen tillverkas och avsluta med att "måla" vår egen chokladelefant.
Daniel och Adam poserar.

Mot fabriken.



Min pyntade elefant.

Packad för hemfärd.

Dag 9: En dag i Dublin.

Daniel och Adam

Stor Disneybutik


Vår guides man har komponerat denna klocka i det stora köpcentrat.

Groupie

blommade för fullt i rabatterna.

Snart St Patricks day på Irland.



En god öl tillsammans med min älskade man. Kolla vad han drack.

En bra shoppingdag.
Efter shopping åt vi lunch.

Dag 10: Dagen startade på en Kreatursmarknad. Här kommer alla bönder med sina kor/kalvar m fl och säljer till andra bönder eller slakteriet.

Väntar på sin tur att säljas :-(

Efter denna auktion åkte vi till Reptil Zoo. En helt underbar plats och så bra dem skötte om sina djur...

Fikastund innan guidad tur.





På tryggt avstånd.


Jag med mina elever tar en "jeeptur"

Ormen vi fick klappa



Veranen



Herr skorpion

Daniel med skorpionen.
Dag 13: Sista dagen i Irland. Vi besökte Dublinia, vikingamuseum. Så intressant!













Daniel med Irländsk varghund (inte riktig)
Som ni ser av bilderna har det varit en helt underbar tur. Jag/Vi har sett så mycket och jag vill absolut tillbaka till detta underbara land igen.

Nu väntar städning (har hjälp av maken då förkylningen tar ut sin rätt).

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.