Lördagsmys

Hu vilken latefredag jag hade igår. Jag var så fruktansvärt trött. Det kändes bra i urinvägarna men tröttheten var otrolig. Idag tror jag att jag vet varför. Vaknade i morse och är så röd i ögonen. Det är pollen överallt i naturen!!! Alla träden börjar gå mot grönska och det brukar vara en ganska jobbig tid för mig.
Jag brukar bara reagera i början av pollensäsongen men reaktionen blir illröda och rinnande ögon, kliande näsa, rosslig hals och trötthet. Men idag har jag börjat stoppa i mig allergitabletter så snart ska jag vara pigg och kry igen. Ingen UVI och ingen allergi, fy hundans vad det ska bli mycket gjort i hemmet om någon timme :-)
Hanne med sina underbara tvillingpojkar.

Jag måste ju städa för idag är det en speciell dag. Ikväll runt 21 anländer min mycket goda vän, Hanne och hon ska stanna här fram till nästa helg. Vi ska umgås och vi ska föda valpar tillsammans :-) På måndag och tisdag får hon vara hundvakt och sköta hemmet då jag ska jobba, sen är jag ledig fram till nästa tisdag.

India, dygn 55.

India i skrivande stund

 

Måtten är dem samma som igår men aptiten känns lite förändrad. Frukosten gick inte ner med samma aptit och framför allt åt hon bra mycket mindre än vad hon gjort tidigare dagar. Förmodligen är det minimal plats i magen nu. Hon är så otroligt stor! Pälsen på sidorna står rakt ut och hon rör sig som en flodhäst. Jag känner mig väldigt lugn för jag kan inte se minsta tecken på att en förlossning är nära, hon ligger inte på det klassiska sättet med huvudet mellan framtassarna, ingen mjölk läcker ut mm. Jag tror det är lugnt fram till torsdag nästa vecka. Jag känner mig faktiskt ovanligt lugn för jag brukar tycka mig se tecken redan nu och gå runt och oroa mig. Här finns inte minsta lilla oro och jag känner att jag tryggt kan åka till jobb på måndag (det kan dock snabbt ändra sig).

Nu får det räcka för idag. Nu måste jag städa... och leta efter min försvunna mobiltelefon.

Avslutar med en kärleksfull bild på Stella som alltid tar en mysstund med mormor Chia på morgonen.


En bild på fina Enzo som är son till India när han flirtar med en sur Klinga.

Vackra Enzo (son till India och Evve)
 Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.