4 veckor gamla och 1 stackare kvar.

Hej!
Jag heter Pennieh och jag är Fröken Svart i kullen. Jag är av rasen Schapendoes vilket är en holländsk vallhund. Min färg är vit/svart precis som fina mamma Frigg. Jag har 7 stycken fina snälla syskon som jag tycker jättemycket om. Nu är det så "illa" att alla mina fina syskon har hittat vars ett eget hem att flytta till efter den 3 oktober, alla utom lilla jag. Ska jag behöva var den enda som ingen vill ha? Det är absolut inget fel eller något konstigt med mig, det är bara så att det har inte varit fler familjer än de 7 som tingat mina syskon som hört av sig. Jag är en liten tjej med ständigt viftande svans. Jag är nyfiken och framåt. Jag älskar människor och jag blir så himla glad varje gång en människa sitter på golvet så jag kan krypa upp i knäet och mysa. Varje gång jag ser en människa viftar jag på svansen så  den håller på att gå av. Människor är både mysiga och roliga, det har jag redan fått erfara.

Jag är född fredagen den 7 augusti klockan 01.30 ca. Mamma var supersnabb och klämde fram oss alla på ynka 1,5 timme. Jag hade brått om ut och kom först. Jag hade därmed äran att födas i husses säng medan husse och matte sov. Min duktiga mamma skötte om mig helt på egen hand och när hon var klar med mig flyttade hon och jag ner i valplådan där resten av mina syskon såg dagens ljus.

Här vi nyfödda och jag är den som har ett svart halsband.

Min matte säger att jag är en kopia av min mamma när hon var valp och jag kommer förmodligen se ut exakt som henne när jag blir vuxen.
Mamma Frigg med sina hundkompisar som bor hos oss.

Mamma Frigg och min lektant Stella på skolan där matte jobbar.
Mamma Frigg är nykammad och fin.
Min mamma är så fin och snällast i världen. Hon är så snäll att hon jobbade som besökshund på ett Demensboende när hon var yngre. Detta uppdrag skötte hon galant men tyvärr fick matte och hon sluta med det uppdraget för matte hade inte tid. Tror Mamma Frigg saknar det jobbet lite. Men mamma Frigg är inte sysslolös. Hon är ofta med matte när hon håller kurser på hundskolan och ibland, när hon inte behöver ta hand om oss valpar, får hon följa med matte till hennes jobb på gymnasiet. Ett jobb hon tycker mycket om.

Min mamma är född i Norge på Bidibianka´s kennel. Hon har samma pappa som den bruna tanten i vår flock, India. Här kan du hitta mammas stamtavla med bilder på hennes förfäder. http://www.stamdoes.nl/details.php?id=11252

Vem är min pappa då? Han kallas för Casper och han är så fin! Han är lika snäll som Frigg och jag bara tycker så mycket om honom. Nu har jag aldrig träffat honom men matte har berättat så mycket så det känns som om jag känner honom. Pappa är född i Sverige på Kennel Schappetorpet.




Pappas underbara ögon <3
Pappa heter Schappetorpets Bilbo och du kan se hans stamtavla här. http://www.stamdoes.nl/details.php?id=5828

Både mamma och pappa är HD/ED testade med B och 0 i resultat. Båda är ögonlysta med UA. Frigg är avelsbedömd med mycket fint resultat samt BPH-testad med underbart resultat, bara lovord av testledaren.

Jag kan flytta hem till dig/er efter den 3 oktober. Då har jag varit hos veterinären och blivit besiktigad, chippad och vaccinerad. Jag har också haft en konstig tant hemma hos oss som testat hur vi fungerar på olika sätt. http://www.brukshundklubben.se/funktionar/avel-halsa/mentalbeskrivning-valp-mv/utbildning-mv/
Resultatet blir registrerat hos SKK. Jag har också fått en dolda felförsäkring hos Sveland samt registrering hos SKK så en stamtavla följer med mig. Jag är också avmaskad 3 gånger samt vägd åtskilliga gånger.
Idag när jag är 4 veckor gammal väger jag 1280 gram och jag har ökat 945 gram sedan jag föddes.

Kan du tänka dig bli den familjen jag så hett längtar efter att få träffa. Jag känner mig så ensam när alla mina syskon får besök av sina familjer. Jag vill också ha besök av min helt egna familj.
Hör av dig till min matte om du tror att du/ni är rätt

mail: bonizashundskola@gmail.com
mobil: 070-8922307

Vem är då mina syskon?

Blixten / grön
Hane
Färg: Blå/svart
Vikt 1476 g, total ökning 1102 g.
Flyttar till Visby.

 Ellen / Ljusblå
Tik
Färg: Vit/svart
Vikt: 1600 gram, total ökning 1242 gram
Flyttar till Lund
Måns / Lila
Hane
Färg: Blå/svart
Vikt: 1251 gram, totalt 929 gram.
Flyttar till Kristianstad
Celineh / Gul
Tik
Färg: Vit/svart
Vikt: 1291 gram, total ökning 1000 gram
Flyttar till: Växjö
Charlie / Rosa
Hane
Färg: Blå/svart
Vikt: 1407 gram, total ökning 1068 gram
Flyttar till: Lund
Clarah / Vit
Tik
Färg: Vit/brun
Vikt: 1455 gram, total ökning 1075 gram
Flyttar till: Husqvarna.
Elza / Mörkblå
Tik
Färg: Grå/brun
Vikt: 1235 gram, total ökning 890 gram
Flyttar till Bredaryd.
Visst har jag fina syskon?

Igår var en stor dag för mig och syskonen. Matte hade tagit hem sin hundklass som går i ÅK 2 på Realgymnasiet i Malmö. De skulle få lära sig mer om hundavel och uppfödning. Alla var helt förälskade i oss och skulle kunna ta oss med hem men matte tyckte det var bättre att vi fick stanna kvar hos henne och mamma Frigg. Jag håller med henne.

Hundlektion i gröngräset.

Mamma Frigg

Ligg hos mig.

Fotodokumentation.

Ellen blev kär i Ellen <3
Eleverna fick hjälpa till med att väga valparna, avmaska och fotografera.

Elza och Clarah

Vågskålen var riktigt mysig.

Första avmaskningen.

Urk för avmaskningsmedel.
Nu är det dags för fredagsstädning. Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.