En full agenda

Oj oj oj vad jag har sovit dåligt i natt. Det är söndag men eftersom jag varit sjuk måste jag ta tag i en hel del jobb idag och detta har gett mig en stressad natt. Dessutom ska jag åka iväg och besöka en elev vars hund har blivit lite problematisk och familjen vill ha hjälp. Klart man ställer upp för sina kära elever. Detta besök ska ske i eftermiddag. Innan dess ska det skrivas tråkiga räkningar, planera morgondagens lektion i entreprenörskap mm. Slutligen blir det att få ordning på tvätten och packa den nyinköpta resväskan.
Ja det är dag för mig att sätta mig på resande fot igen. Denna gången reser jag utanför Sverige, jag ska nämligen till Irland igen (var där i februari i fjol med våra ÅK 2). Fina underbara Irland. Det är dags för Teachmeeting och jag tycker det ska bli så spännande. Dock är det lite si och så med att resa helt på egen hand samt att lämna hundar och familjen kvar hemma. Hade hett önskat att hela gänget kunde följa med mig på denna underbara resa.


Irland har en helt otrolig natur och det irländska folket är så vänliga och hjälpsamma. Kan jag ju behöva när jag ska ta bussen från flygplatsen till min boplats. Jag kommer vara resande från tidig tisdag morgon till söndag eftermiddag. Kvällarna när jag är på mitt hotellrum blir det till att jobba och sova men kanske kan det bli en och annan liten bloggstund över.

Men idag är det söndag och idag är det en aktiv dag i hemmet. Som sagt så har jag fullt på dagens agenda. Tvättmaskinen är klar och kallar på mig så jag får avsluta dagens skrivande här. Önskar dig en god söndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.