I min lilla stuga.

Godmorgon!
Sitter i min lilla fina stuga och äter en god frukost bestående av kaffe och några skinkmackor. Natten har varit lugn och jag har sovit ganska gott förutom en och annan vaken stund. Dock har dessa vakenstunder inte bestått av ångestkänslor då jag visste att jag kunde sova hur länge jag ville idag samt att Caroline inte går upp förrän 9 på morgonen. När jag vaknade låg jag och bläddrade lite på mobilen och somnade om när kroppen kände för det. Det har varit en bra natt i min fina lilla stuga som står på värden Caroline´s tomt längst bort i hörnet.

Ja så ser första morgonen ut på teatchermeeting på Irland. En lugn morgon då övriga deltagare har resdag idag. Mötet startar med en middag ikväll och sen rullar det på i 2 intensiva dagar.

Igår var min resdag och den dagen avslutades med att jag och Caroline åkte och handlade mat inför gårdagskvällen. Det blev potatis med helstekt kyckling. Så gott. Middagen intogs tillsammans med Caroline´s familj samt en annan lärare som också kommit en dag innan, en finsk lärare.
Det var en riktig trevlig kväll som avslutades ganska tidigt då vi alla var trötta.

Värd och ägare till Equipeople med en av sina fina katter.
Idag ska alltså alla lärare samlas och det kommer ytterligare 2 lärare från sverige, ett gäng från Finland, några från Frankrike och en från Italien. Undrar om jag kommer minnas hur man pratar svenska när jag sätter fötterna på svensk mark på söndag :-)

Förmiddagen ska jag ägna åt att hjälpa Caroline som tack för hennes gästfrihet. Jag ska dra kammen igenom en mycket lurvig vän. Den stora lurviga som ligger närmast Caroline.
Lägg till bildtext

Nu är kaffet slut och mackorna är uppätna. Nu ger jag mig ut i friska luften. Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.