Något vitt.

Vänder på huvudet på huvudkudden och får denna vy framför mitt ansikte. Jodå, vi sover precis framför vårt sovrumsfönster. Det är supermysigt. Denna morgon var det ännu mysigare med tanke på allt det vita som täcker trädet utanför.

Utsikt från köksfönstret i skrivande stund.
 Det har vräkt ner snö under natten och det fortsätter vräka ner nu på morgonen. På taket ligger det minst 2 dm nyfallen snö. Vi hade inte ens i närheten av denna mängd under hela förra vintersäsongen. Jag hoppas innerligt att vi får behålla detta underbara vita men redan i morgon ska det bli regn och plusgrader.

Tror att hundarna också vill behålla detta vita :-)
Dock hade det varit bra om det inte var kramsnö...
Frigg

India och Stella

Gandhi
Tittar på termometern och den visar just nu +0,1 grader. Måtte det hålla sig där.

Det passar bra med snö idag med tanke på gårdagens sysselsättning. Daniel bytte till vinterdäck på båda bilarna och jag ...
... julpyntade. Idag är det ljust både utomhus och inomhus. Det är riktigt mysigt. Detta julmys gör mig så sugen på Lutfisk till middag idag. Lär inte bli det för jag tror inte jag kommer ut med bilen från uppfarten. Får nog hitta på något annat.

Igår blev det lammgryta i min Crock-pot. Den grytan satt som en smäck i magen. Dock hade hundarna intagit något som INTE satt som en smäck i magen, åtminstone inte i Gandhi´s mage :-)
Gandhi gasar ut dotter och svärson :-)
 Avslutar med en film på en pigg och glad ung Chianti tillsammans med matte Cecilia.
https://www.facebook.com/sandra.tingberg/videos/10152099806019750/
Nä, inte behagar hon löpa denna helgen heller.

Önskar dig en trevlig söndag. Kramiz


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.