Nervarvningspaus.

Jodå Mr Dunderförkylning och kusin Hosta har absolut hittat en ny värd och jag fortsätter att vara lycklig och känna mig frisk.

Igår var det en lång dag på jobb (#realgymnasiet i Malmö). Först vanligt arbete som inte blev som det var tänkt och när jag skulle gått hem var det dags för nästa uppgift på skolan - Öppet hus! En återkommande händelse varje termin, lika trevlig varje gång men ack vad man är slut i både kropp och huvud när skolan stänger om kvällen.
Vi hundfolk pyntade och gjorde fint i skolans hundträningsrum. När vi var klara bjöds vi på "subbar" från Subway, pratade oss samman och så körde det igång. Det kom mycket folk och många kom in till oss på "hundavdelningen" för att prata om karaktärsämnet #hund. Hade till min hjälp min kollega samt några hundelever från åk 2 och åk 3. Dem var så duktiga och jag är så stolt över dem <3

Med mig denna dag hade jag 2 av mina hjältar, LS Klinga och LS Stella. Vilka pärlor!!! Skötte sig helt galant och charmade alla som stack in näsan i rummet. Till deras hjälp fanns Cocker´n Bailey och blandisen Elvis. Även dem är 2 stora charmörer tillhör mina elever i åk 3.
Fr vänster: LS Boogie "Stella" och LS Tulipa "Klinga".
Både jag och hundarna var väldigt trötta när vi väl kom hem. Måste säga väl för när jag skulle hämta min bil ur garaget kom jag på att jag glömt det kortet jag kopplat portarna till hemma. Där stod jag med skägget i brevlådan. Ringde ansvarig för garaget som skulle skicka en #Securitasvakt för att öppna men ingen sådan kom. Jag och hundarna väntade och väntade och väntade och plötsligt öppnades porten inifrån och en Securitasvakt körde ut. Åhhh, sa jag, vad bra att du äntligen kom! Han tittade på mig som ett levande frågetecken. Ingen hade kontaktat Securitas vad han visste. Ok, skit samma sa jag och sprang ner för att precis hinna stoppa portarna innan dem slog igen framför min näsa, puhhh... Om "den riktiga" securitas hade kommit dit hade det ev kostat mig 500 kr att få ut bilen, nu fick jag ut den helt gratis :-)

Idag är en annan dag och idag är det äntligen fredag. På något sätt har denna veckan varit väldigt lång men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Denna fredag började väldigt tidigt då dagen startade med möte på jobb kl 8.00. Jag hann dit exakt i tid. Hade planerat att vara på plats lite tidigare då jag stod för frukosten men denna morgon swishade bussen bara förbi den väntande sonen så jag fick starta med en liten omväg, köra honom till skolan. När mötet var slut tog jag kompledigt och gav mig ut på långtur med bilen, jag skulle hämta hem min foderhane LS Lilium Gandhi då han inte kan bo kvar längre i sitt hem (pga sjukdom i familjen). Det blev ett kärt återseende för mig men både jag och hans fodermatte fälde många tårar tillsammans. Jag minns när jag lämnade över min älskade Amon till Gandhis fodermatte en gång i tiden. Fruktansvärt!!! Nu får hon gå igenom samma sak. Jag lider och känner så med henne. Men vi får se hur tiden utspelar sig. Han stannar här (skulle ändå vara här för kommande parning) så väntar vi ut tiden.

När vi kom hem släppte jag ihop honom med mina tikar. Det brukar morras och låta lite när de träffar andra hundar (inget mer än så) men ingen sa ett enda ljud. De var bara lyckliga över återföreningen.

Ja så nu går vi då här och väntar på den där envisa damen LS Chianti! Varje dag lurar hon matte med att göra allt som en löptik gör, dock utan att löpa :-)

Chianti med sitt smeknamn :-)
Sådär, nu har jag varvat ner med lite lunch på Spagetti och köttfärssås samt lite härligt bloggande. Nu ska jag plocka fram dammsugaren och ta en fredagstango. Önskar dig en underbar fredag. Kramiz.


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.