I dagarna 3.

Då kom den där jobbiga dagen, dagen då 7 underbara valpar ska lämna min famn. Dagen D hade jag igår när jag satt och skrev köpekontrakt mm. Alltid lika jobbigt att skriva dessa handlingar för det är liksom slutet av njutningen.
Jag brukar skriva ut dessa avtal på datorn, men det ville sig inte denna gången, så det var bara till att plocka fram den gamla hederliga bläckpennan. Skrivkramp delux.

Så kom då dagen då valparna börjar flytta hemifrån. Först ut var Pepsi (Lila) som blev hämtad av sin underbara familj. Han har förmodligen landat i sitt nya hem i Träslövsläge vid den här tiden. Ser fram emot en rapport senare ikväll samt i morgon om hur natten har fortlöpt.
En lycklig familj som äntligen fick hem sin nya familjemedlem.
Pepsi´s dag var inte lika kul som den var för hans familj. Morgonen började med ett välbehövligt bad, tätt följt av något så fruktansvärt som en dundrande och blåsande hårfön. Tror detta "blås" var bland det värsta som Pepsi hittills varit med om, men matte pratade lugnande och han klarade faktiskt av det med blotta förskräckelsen :-)
Mkt bra klotång men ta bort det där bläcket som ska stoppa klon! Vik det bakåt helt så det inte stör klippningen.

Efter bad och fön blev det borstning. Det var nog ganska skönt med den masserande och lugnande borsten. Sen kom DEN DÄR fram!!! Du tänker rätt, klotången! Men som vanligt satt Pepsi helt lugnt och stilla medan jag klippte klo för klo. Att får klippt klorna är ju inte första gången. Jag klipper valparnas klor minst en gång/vecka, dels för att det behövs, men främst för att vänja valparna vid denna behandling. Nu är det nya familjens ansvar att se till att behålla detta lugn vid just kloklippning och borstning, vilket är så viktigt.

I morgon är det dags för ytterligare två parvlar att flytta hemifrån. Det är Signe och Elton som ska flytta till sina nya familjer. Alldeles strax ska deras papper läggas i ordning så jag kan ägna mig åt valparna, bad, kloklippning mm i morgon förmiddag.

Tiden går och det är dags att få lite ordning i hemmet. I morgon är det fredag och då brukar det vara städdag. Jag får ta det mesta idag då tiden lär bli knapp i morgon.

Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.