2 dygn och fulla av livsnjutning.

Tiden går fort. Denna tisdag är valparna redan 2 dygn gamla. Deras liv består utav mammas närhet, mammas goda mjölk och massor av sömn.



En liten film från i morse innan jag vägde och tog bilder på valparnas huvud.

Dagens valprapport.


Valp 1 /ROSA: 354 gram (+ 42 gram)

Valp 2/GRÖN: 279 g (+23 gram)

Valp 3/BLÅ: 280 g (+31 gram)

Valp 4/LILA: 289 g (+ 36 gram)

Valp 5/GUL: 256 g (+30 gram)

Valp 6/RÖD (tik): 250 g (+32 gram)
Inte de bästa bilderna men det enda som skiljer valparna åt i nuläget är teckningen. Jag har idag konstaterat att alla valparna har färgen Blå/Svart = Svart och grå, precis som mamma Stella, mormor Heidieh och gammelmormor Chia. Allt som är vitt kommer bli grått i olika nyanser när de blir vuxna (blått).

Natten har varit väldigt lugn. Valparna äter och sover och är tysta som möss. De gör inte mycket ljud ifrån sig vilket är väldigt ovanligt i min valplåda. Jag har varit ute och kissat med Stella en gång och 2 gånger har jag fått gå upp och kolla till valparna. D frågade hur det var idag och lyckliga jag sa att jag hade sovit hur gott som helst för det är ju såååå tyst i valplådan. Hmmm fick jag till svar samt att han faktiskt hade varit uppe 3 gånger och jag sov som en stock. Ok, valpkullen är inte så annorlunda mot våra tidigare i alla fall haha. Men de äter, ligger hos mamma och sover och njuter av att vara komna till världen.

Mamma Stella mår toppen! Hon äter som en häst och är pigg och glad på våra korta promenader. Hon sköter om sina små på allra bästa sätt, som om hon aldrig gjort annat. Jag brukar alltid får hjälpa till med att kissa och bajsa valparna de första dagarna med förstagångstikar men inte med Stella. Hon sköter valparna helt och hållet på egen hand. Men så brås hon på underbara mammalinjer...

Film från morgonpromenaden.

Det finns 2 tikar kvar att tinga!

Som läget ser ut i skrivande stund finns det 2 fina blå/svarta tikar kvar att tinga (vem vet vi först om några veckor). Är du intresserad kontaktar du mig via formuläret till vänster, eller mobil 070-8922307. Valparna är blå/svarta till färgen. Priset är 14 500 kr och de är leveransklara söndagen den 14 maj. Du kan läsa mer om vår uppfödning på hemsidan https://www.lightschapskennel.com/aktuellt/ vilken kommer uppdateras under dagen.

Avslutar dagens inlägg med en liten fin film från när Valp nr 2/Grön kom till världen. Vi sände live över FB och det är min man som filmar...



Så här mysigt är det att hjälpa ett gäng valpar till världen. Nu ska jag plocka undan lite innan jag börjar med hemsidan. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz. <3 iframe="">

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.