Ett sött litet gäng...

...såg dagens ljus, söndagen den 19 mars 2017. Det ligger nu en nöjd mamma Stella tillsammans med 2 fina pojkar och 4 fina flickor i valpbädden. Valpningen har gått superbra och Stella har skött sig helt galant. Hon tittade lite undrande på den första valpen men snabbt förstod hon vad det var som kommit ut där bak och moderkänslorna vaknade. Nu tvättar hon sina små och ser till så att de håller värmen och mår gott.

Vi kunde se 7-8 valpar på ultraljudet så om denna 1 eller dessa 2 absorberats eller finns kvar i magen vet jag inte. Jag ger det till eftermiddag och om Stella då inte känns lugnare får det bli en snabb vända till veterinär för röntgen. Hon känns liksom inte riktigt färdig.

Vi har valpat hela natten så jag känner mig helt "mosig i huvudet". Jag orkar inte skriva så det enda du mer får veta just nu är valparnas födelsevikt. Färgerna får jag vänta lite med för jag är faktiskt ganska osäker. Kroppen visar blå/svart på alla men några av de har brun nos. Jag borde ju veta vad det blir av det här men jag vet faktiskt inte. Har aldrig behövt ha denna funderingen....

Valp 1/ROSA: Tik, 312 gram
Valp 2/GRÖN: Tik, 256 gram
Valp 3/BLÅ: Hane, 249 gram
Valp 4/LILA: Tik, 253 gram
Valp 5/GUL: Hane, 226 gram
Valp 6/RÖD: Tik, 218 gram.

Det är inte konstigt att Stella inte hade så stor mage med tanke på att valparna var ganska små. Bara nr 1 som hade den födelsevikt som jag brukar vara van vid.

Nu vilar Stella lugnt, jag ska inta ryggläge för att sträcka på ryggen men sova får jag göra när D kommit hem.

Kommentarer

Anonym sa…
Ääääääntligen! ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.