En helg i bilder.

Då sitter man här och äter söndagsfrukost och skrivarlusten är totalt bortblåst. Det är helt tomt i huvudet och fingrarna vägrar röra sig över tangenterna. En riktig söndagskänsla...

I skrivande stund ligger Frigg på kökssoffan bredvid D. Plötsligt hoppar Friggs dotter, Daiki, upp och lägger sig ovanpå henne. Där ligger de båda och myser tillsammans. Våra snälla hundar <3

Valparna blir idag hela 5 veckor gamla. Jag hinner inte alls med tiden längre. Nu är det ju bara 3 veckor kvar till att valparna är flyttklara. Hur ska jag klara mig utan dem? Bara till att planera på nytt... Klinga löper och jag MÅSTE snabbt hitta en hane till henne, inte det lättaste tydligen :-( Han ska vara trevlig och snäll, Hd/ED-röntgad och ögonlyst. Verkar då inte växa på träd...


Åter till valparna. Det är nu full rulle i köket och de har börjat få vara utomhus om vädret tillåter. Igår blev det premiärutetur.

När man upptäckt världen ett par meter utanför ytterdörren blev man så här trött. Precis som människobebisar sover man tydligen väldigt gott utomhus.

Mamma Stella tillsammans med 2 av valparna

Fröken Grön vaktar ett mumsigt köttben.



Igår hade vi besök i valplådan. Det var Fröken Rosa som fick träffa den familj som kanske blir hennes. Fröken Grön passade på att mysa i Fröken Rosa´s lillmattes famn.

Så här somnade hon <3
Jag fick också önskemål om färska bilder på valparnas mamma och pappa...

Mamma Stella som precis grävt ner ett gott ben.

Pappa Walter njöt också av ett mumsig ben igår.
Mumsiga köttben fick även valparna smaka på i fredags kväll.



Det var så gott så man skakade i hela kroppen :-)

Eftersom mitt huvud är lite söndagsrörigt denna dag så hoppar jag hit och dit i text och bilder.

Daiki tar så fint hand om valparna. Hon har blivit riktiga "lektanten" och "mystanten".



Det finns inget mysigare än att komma ner till valparna i köket om morgonen.



Hela gänget möter mig vid grinden med viftande svansar. Jag sätter mig ner på golvet och Fröken Rosa är förste till att klättra upp och mysa.

Igår var våra hundar borta hela dagen (inte Stella) och agerade "kalashundar" på ett barnkalas med 18 hundglada barn. Så här såg det ut när vi åkte till kurslokalen i Tygelsjö.


Dock undrar jag vad Daiki och Heidieh sysslar med där längst inne i bilen :-) Det var ett trött gäng som kom tillbaka hem på kvällen. Barnen hade varit jättenöjda och kalaset hade varit mycket trevligt.

Nu ska jag plocka undan frukosten och sen väntar lite trädgårdsarbete, kloklippning på både vuxna hundar och valparna, väga och fotografera valparna och lite annat smått och gott.

Önskar dig en trevlig söndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.