Upp till kamp!

Det här går inte längre! De här odjuren håller på att äta upp mina hundar. Jag har försökt med div. olika naturmedel men inget hjälper. Nu har jag svängt in på krigsstigen. Nu går jag upp till kamp!


Det är som att välja mellan pest och kolera. Alla alternativen är lika hemska men jag måste välja ett och då väljer jag att ge riktigt bra fästingmedel till hundarna. I morse ringde jag veterinären och fick ett recept på bravecto. Nu är det slut för de här odjuren. Nu ska de sättas på svält och ond död. Må de lida en h-e död när de biter sig fast på en hund.

Jag har svängt in på ytterligare en krigsstig och det är kampen mot odjuren som äter upp min färska fina gröna sallad varje natt.
Äckliga slemmiga räliga odjur som sitter där och mumsar i godan ro, helt utan att ha en aning om mina planer för deras framtid.
Klippa de mitt itu är helt omöjligt, det tycker jag är för äckligt. Se den där gojjan som trillar ut från klippet...hu får rysningar av bara tanken. Hälla salt på dem, nä det är för plågsamt. Plocka dem och se till att de drunknar i den vätska de tycker så mycket om, ja det är helt acceptabelt då de i alla fall får en "trevlig" död. Dock skulle jag vilja slippa göra något alls, bara fixa något så de inte kan ta sig in i mina grödor. Jag har satt koppartejp runt pallkragarna men det verkar inte göra någon större nytta. Såg att det fanns en list man kunde sätta på pallkragen som gör att snigeln inte kan krypa över kanten. Får nog investera i en sådan då det bara är pallkragen med sallad i som är intressant.



Jag har aldrig tidigare varit så glad för just det här med trädgårdsskötsel. Har gärna överlåtit det till min kära man medan jag stått för städning mm. Vet inte vad som hände den där februaridagen då D kom hem med ett miniväxthus att förgro i samt lite fröer. En dag plockade jag fram kitet och började så. Det var trevligt och det var en härlig känsla att se hur det började spira i det lilla växthuset som stod i köksfönstret. Jag köpte fler miniväxthus och fler fröer, om och om igen och snart var hela huset fullt av små spirande miniväxthus. Det blev vår, eller skulle låtsas vara vår, och jag flyttade ut det hela till drivhuset. Det köptes olika tomat, gurka, paprika-plantor och mycket annat. Idéerna sprudlade och nu har jag snart fått till en inbjudande entré till huset. Det här är så kul och jag känner att det är en otrolig terapi att få hålla på i trädgården. Dock blir hemmet lidande men städa inomhus, det kan jag göra regniga dagar eller när det är höst och vinter. Vi är ju ändå aldrig inomhus nu för tiden.

Igår var det en flyttdag för en av våra helt underbara valpar. Det var fröken Lila som blev hämtad av sin familj för en lååååång biltur ända hem till Sälen. De skulle göra lite mellanlandning och först i morgon träder hon över tröskeln till sitt nya hem. Jag är lite stolt ska jag erkänna! Lilla fröken Doris ska tränas till att bli lavinsökarhund. Jag tycker det är sååå häftigt och jag hoppas innerligt att hon klarar det. Ska bli spännande att följa hennes resa.

När familjen hade lämnat oss kom nästa besök. Det var min kära väninna Hanne (från Norge) som kom på snabbvisit i sin resa mot Holland och utställning. Vi umgicks och åt middag, sedan drog de vidare på sin färd.

Lady hittade det knä som hon tycker så mycket om :-)
Det var en dag full av besök, en riktigt trevlig dag.

Klinga är trött! Det är jobbigt när det händer så mycket och man bara vill sova. När Hanne med hundar kom valde hon att gå in i hundgården. Där kan man göra vad man vill och man kan sova tryggt och lugnt.

Dräktiga Klinga mår bra. Idag är hon på dygn 27 och i slutet av vecka 4. Tiden går fort! På måndag kl 9.00 är det dags för ultraljud på henne. Finns ingen tvekan om att hon är dräktig men jag vill ändå ha en bekräftelse samt det är lite spännande att se hur många man kan räkna till :-)

Avslutar med en bild på de blivande föräldrarna. Nu ska jag fixa undan lite i köket så jag snabbt kommer ut i trädgården. Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.