Äntligen.

Det är onsdag morgon och halva denna veckan har gått. Jo, jag vill att veckorna ska gå väldigt fort just nu då både jag och D längtar efter hans kommande 3 veckors semester. Idag är det 1,5 jobbevecka kvar...

Igår kväll började jag själv lite på semester. Det var avslutning på min valpkurs i Tygelsjö som startade i Maj. Det har varit några veckors uppehåll då och då pga valpning, semester och sjukdom, sådant som inte är så lätt att planera in. Men igår var det alltså sista gången och vi hade 2 helt underbara timmar tillsammans, hela gänget i Tygelsjö. Vi hade gemensam avslutning, valpkurs, agility nybörjare och nosjobb nybörjare. Denna avslutning innebär lediga tisdagskvällar fram till vecka 33 då vi startar igång nästa kursomgång.

Vi startade med 30 min vanlig träning, grupp för grupp. Därefter samlades vi för en fartfylld stafett och kvällen avslutades med uppvisning i Nosjobb samt grillning. Jag kände mig glad när jag åkte hem, vilket jag verkligen behövde känna efter 2,5 veckas "lidande".


Vi körde lite stafett :-)



och mera stafett...


och lite lek...


Nosjobb




Lightschaps Solros Chianti

En kollega och kär vän gav mig en present då hon tyckte jag behövde lite uppskattning, en flaska rött vin. Jag blev överlycklig och trots att det bara var tisdag slank halva flaskan ner i min strupe. Det kändes gott. Tack fina goa vän <3

Till detta kan jag äntligen skriva att natten har varit bra. Jag har varit uppe 1 gång för att hjälpa "smågänget" till spenarna men väl där tog de spenen direkt och började suga för glatta livet. Släppte gjorde de först när mjölken tog slut. Det gick fort, kanske 5 min vaket tillstånd för min del. D tog morgonpasset innan han gick till jobb, jag tog ett pass vid 8, somnade om och vaknade först 9.30. Nu sitter jag här vid datorn och för första gången sedan valparna föddes känner jag att det finns lite ork i min kropp. Jag orkar skriva på bloggen. Jag orkar ta de där efterlängtade bilderna på valparna och jag orkar hålla min valpkurs ikväll. Till detta känner jag minsann för att laga mat, vilket är ett mycket gott tecken. Nu får jag bara hoppas att denna orken håller i sig hela dagen. Denna så här bra onsdag har jag mycket att göra.

När frukosten är avklarad ska valpgänget vägas och fotas. Sen ska bilderna redigeras och läggas in på var och en valps hemsida. Äntligen! Då ska du också få vet vem som är tingad och vem som fortfarande letar efter sitt eget underbara hem.

Igår blev allt som vanligt här i hemmet, eller nästan som vanligt i alla fall. Efter kursen följde våra hundar, som tillbringat 1 vecka på Falsterbo Horseshow, med hem. Klinga blev lycklig och är nu åter sitt glada, pigga jag. Det är bara Heidieh som stannar kvar på permision en vecka till. Det blev en fartfylld morgonpromenad ut på "stora ängen" som nu äntligen var huggen.

Det är mycket äntligen men när ska jag kunna säga - Äntligen har sommaren kommit? Titt som tätt läser jag annonser på FB som talar om att värmen är på väg och därför behöver vi ditt och datt... Jag kollar av väderrapporterna och så långt mitt öga kan se lär det inte bli över 20 grader någon enda dag. Vad ska vi ha den stora härliga poolen till som står i vår trädgård? När ska vi få ligga på den där fina hängmadrassen som jag köpte för några månader sedan? När sjutton ska sommaren komma????? Men men, bort med de tankarna nu och håll kvar i den positiva känslan som kroppen vaknade med denna onsdagsmorgon. Sommaren kommer så klart om 1,5 vecka när D börjar sin semester!

Avslutar med att visa att gänget har börjat tröttna på att hålla sig i poolen...
Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.