Uppdatering.

Tiden springer på och jag har upp över huvudet att göra med "lilleman" Frode.

Denna lille kille som inte vill växa på sig.

I måndags åkte vi till veterinären för att kolla så allt stod rätt till med hjärta och lungor. Veterinären hittade inget som helst konstigt och tyckte att vi skulle ge honom lite mer tid. Han fick B-vitamin och antbiotika. Nu har det gått ytterligare 2 dagar och läget har inte förändrats. Enda sättet att få i honom någon näring är att mata getmjölk med hjälp av en spruta i munnen. Suga på flaska vägrar han liksom att dia på mamma Klinga. Denna morgon vägde jag honom (har slutat med det då det stressar mig fruktansvärt mycket) och han har gått ner 20 gram från i måndags suck.

Jag går här och funderar... hur länge ska jag hålla liv i honom? Om jag får igång honom, har han då fått men för livet? Vad är det som orsakar det här tillståndet?
Frågorna är många och i skrivande stund har jag bestämt mig för ett nytt veterinärbesök i morgon och då får han somna in. Han mår inte bra. Jag tror inte han lider men jag känner mig inte snäll som håller liv i honom. Lille söte Frode...

Resten av gänget mår prima, även de två andra småttingarna. Dock har Brook lite ont i magen denna morgon och fått lite matolja i rumpan. Är det inte för löst så är det för hårt :-) De båda diar gärna när tillfälle ges, dock är väl uppblött torrfoder inte deras bästa smakupplevelse. Verkar som om jag får fortsätta med rå nötfärs till Brook och Amelie ett tag till så jag får igång deras smaklökar ordentligt.



Vår besökande valp - LS Olympia "Lisa" älskar att vara tillsammans med de små valparna. Ibland leker hon fint med dem och ibland sover de gott tillsammans. Hon är så snäll och kärleken är ömsesidig.

Tiden går och nu är det dags för mig att ta tag i lite arbete vid datorn. Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz.

Ps... Gear, Amelie och Brook söker fortfarande ett hem att flytta till efter 25 augusti.
https://www.lightschapskennel.com/tidigare-kullar/faik-kullen-2017/

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.