Den gångna veckan.

Då var vi där igen, måndag morgon och jag sitter ensam i köket och äter min frukost. Datorn är startad och hundarna ligger vid mina fötter under bordet, i väntan om vad dagen har att erbjuda. Denna måndag kommer dock inte erbjuda de någon större aktivitet, arrangerad utav mig. Nä, idag blir det en lugn dag med lite hundkurs på kvällen för hela gänget.

Bild från deras vistelse hos Sofia.
Förra veckan var en väldigt aktiv vecka. Jag tillbringade måndag-torsdag morgon i Norge. Jag och Friggan var på parningsträff med norska gutten Bluey. Det gick så bra så och vi fick till 3 superbra parningar.


Jag och Frigg bodde hemma hos min kära vän Hanne och hennes familj. När jag och Friggan inte var på möte med Bluey slappade vi, åt god mat och bara hade det bra. Torsdag morgon vände vi alltså skutan hemåt, i lagom tid för att hålla valpkurs i Lunds centrum. Denna kväll stod det stadsträning på schemat och för en gångs skull regnade det inte på oss.

Nu väntar vi alltså ett gäng valpar och vi räknar med att de anländer runt 13 november (63 dygn räknat från parning 1). Det ska bli så spännande att se vad den här kullen får för färger. Frigg har gett valpar i alla möjliga schappefärger tidigare. Du kan följa Frigg och Bluey´s väntan i dräktighetsdagboken.

I lördags införskaffade vi oss något vi längre pratat om och längtat efter.


Vi har köpt oss en bubbelpool. Vi har redan en stor pool på tomten men inte en enda gång har jag badat i denna under sommaren som varit. Igår bjöd vi hit dotter och sambo på middag med invigning. Vi åt gott som D fixat och sen badade vi så gott som hela kvällen och halva natten. Så himla underbart!!!! Denna kommer vi utnyttja mycket.

Jag har under ett bra tag känt att jag behöver något som får mig att slappna av. Vad visste jag inte förrän jag såg reklam på tv. Igår började jag sjunga i kör https://joyvoice.se/ Så himla underbart! Vi började träna in 2 låtar och jag kom fram till att jag är en sopran. Nu ska jag sjunga och ge mig själv härlig terapi varje söndagseftermiddag.

Det har som sagt varit en aktiv vecka och idag är det alltså måndag. Jag ska jobba vid datorn och ikväll står det mina 2 härliga valpkurser i Tygelsjö på arbetsschemat. I morgon blir det Fortsättning 1 i Tygelsjö, onsdag bär det av till ring knutstorp med min miljögrupp och torsdag är det barn med hund samt valpkurs i Lund. En ny aktiv vecka ligger för mina fötter...

Nu önskar jag dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.