Nu gör vi valpar!

Då var första parningen gjord mellan Hairball´s Balduini Bluey "Bluey" och min egen Bidibianka´s Friggi "Frigg". Det blev ett kärt möte igår eftermiddag när vi kom till Norge och kärlek uppstod direkt.

Vem som är vem är nog inte så svårt att se :-) Det här kommer bli härliga små hårbollar av blandade färger och helt underbart temperament. Nu hoppas jag på bättre tur med denna kullen då jag haft tillräckligt för väldigt lång tid framöver.

Om si sådär 9 veckor sitter jag åter där i den underbara valplådan och ser ett gäng små frigg/Bluey-valpar komma till världen. Håller tummar och tår för att det tar sig....

Läs mer om föräldrarna...

Helgen som gick var en stor helg med mycket hund på schemat. Hela lördagen tillbringade jag på Eslövs Flygfält och Eslövs Dogshow. Under lördagen var det föräldrarnas Tibetanska Spaniel som skulle ställas ut av sin handler Sofia. Det gick skitbra!


Hon blev placerad 2:a med HP (hederspris)
Efter Thilda var det dags för Sofia och Frigg att tävla i juniorhandling. Det blev ingen placering men mycket fin kritik.
Vill inte ut i regnet...

Vackert med vit päls :-)

Men shit vilket väder det var! Regnet stod som spö i backen och vi hade lera upp till nacken. Trots vädret var det en mycket härlig dag.



Det var åter dags att stiga upp tidigt på söndagen för då var det utställning för schapparna och dagen skulle avslutas med den årliga kennelträffen. Denna kan du läsa om i nytt inlägg i eftermiddag....

Nu ska jag och Frigg åka för ett nytt möte med Bluey. Måtte det vara uppehåll!!!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.