Första kurskvällen avklarad.

Då var måndagen över. Jag gjorde vad jag kände för att göra, jag städade hela huset, vilket var i otroligt stort behov. I morse var det så fint och rent, ända tills hundarna varit ute på morgonpromenaden och smet igenom hela huset innan jag hann stoppa dem. Det blir till att ta fram golvmoppen igen... eller så får det vara till fredag då det åter är städdag.

Har man 5 hundar i huset, bor ute på landet där man rastar hundarna i skog och över lerig åker kan man inte vara pedant. Jag vill inte ha röra runt mig men lite skit på golvet har jag inget problem att leva med. Om det är ruskväder, som nu, ser golvet ibland ut som stampat jordgolv. Det är inte livet värt att ständigt springa runt med golvmoppen. Man får ta det som livet ger och jag har valt att leva med en flock hundar och då får jag också leva med stampat jordgolv en och annan dag.

Som sagt, igår var det måndag och det var dags att sparka igång kursvecka 2 för våra kurser på Bonizas Hundskola. Jag körde igång veckan med 2 valpkurser i Tygelsjö och dessa så underbara valpar <3 och deras hussar och mattar. Vi tränade kontakt i massor, koppelträning samt lärde valparna att man inte tjänar på att rusa fram mot den andra hunden om man vill hälsa när man är i koppel. Därefter var det den vanliga leken.




Jag hade inga egna hundar med mig igår heller då de var utlånade till Lomma hundungdom för agilityträning 1 timme. De var helt galna när jag svängde in på vägen mot klubben, for ut glada i hågen och fram till det barn som brukade låna hon och hon. Det här var sista veckan så nästa vecka har jag åter hund med mig på kurserna. Det var bara dräktiga Frigg som fick stanna hemma tillsammans med husse. Idag är det dags för dag 2 på Trix & Mix samt Fortsättning 1 så idag ska Klinga och Daiki få hänga på. Trix & Mix är Daiki´s specialitet och vardagslydnads är Klingas. Var hund har sina favoritövningar.
Fina fina Daiki

Fina fina Klinga
Nu är det dags för att skicka mail med övningar och annan info till gårdagens kursdeltagare. Sen är det dags för det tråkigaste jag vet... bokföring. När det är klart är det dags att börja det gigantiska arbetet med att lägga in kurserna som ska starta vecka 3 - 2018. Det ligger alltså ett par heldagar av datorjobb framför mig.

Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.