Lilla fina India.

Ja, då kom dagen då fina India flyttade tillbaka till Skåne. Hon har i ca 1,5 år bott hos vår dotter och svärson i Fagersta då jag var tvungen att ta henne ur vår flock. India har fått 3 helt underbara valpkullar och varit den bästa tänkbara mamman, men något hände och plötsligt blev valpar det värsta hon visste. Det blev så illa att hon faktiskt bet när valparna kom för nära henne. Anledningen... ja det vet tyvärr bara hon själv.

Det var ett mycket hårt beslut för mig att fatta men jag kunde inte ha henne i hemmet när vi hade valpar och det kändes inte rättvist mot henne att flytta henne fram och tillbaka.

India har ett stort problem och det är att hon inte kan vara själv hemma. Därför var det svårt för min dotter att ha henne där då båda jobbar, även om Sebastian jobbar skift och hon inte behövde vara själv hemma varje dag eller så länge åt gången. Ett par minuter och India blev hysteriskt orolig. Det är jobbigt när man behöver fixa hundvakt bara man ska åka iväg för att utföra ett litet ärende.

Jag hittade ett par med hund sedan tidigare, bara ca 1 mil från mig. De tog emot India i Fredags kväll och hittills går det så otroligt bra. Den glädje jag ser hos India på filmen gör mig varm om hjärtat.


De är duktiga på att vakta tomten tillsammans :-)


Då har vi dräktiga Frigg som idag går in på vecka 7 av 9. Hon börjar nu bli riktigt rund om magen men ännu har jag inte kunnat känna några valpar röra sig där inne. På onsdag är det dags för herpesvaccinering nr 2 och sen börjar vi förberada oss för ett gäng småttingar i hemmet. Valplådan ska installeras i sovrummet, alla prylar inför valpning ska plockas fram, valpköparboken ska prepareras med band och mycket mera... En spännande tid väntar.

Har som vanligt denna måndag mätt mage och midja.
mage: 71 cm (ökat 11 cm)
midja: 68 cm (ökat 13 cm)

Om jag jämför med hennes 2 tidigare kullar är hon större denna gången, vilket kan bero på fler valpar i magen, att valparna är större eller att hon helt enkelt var lite "tjockare" när hon blev dräktig denna gången. Vi får se om ca 2 veckor.

Vecka 7
Under denna vecka växer kroppsbehåringen ut, och färgmarkeringen ska kunna ses.
Tassarna och trampdynorna är nu färdigbildade.
Fostret liknar nu den färdiga valpen, men kan inte överleva utanför livmodern.
Från detta tidpunkt är det egentligen bara storleken som ändras.
Förbeningen i benen är nu så långt framme, att man från dag 48 kan se fostren på röntgenbilder.
Det är nu för första gången i dräktigheten möjligt att se fosterrörelser.
Tikens buk är i de flesta fall tydligt förstorad, och mjölkproduktionen har börjat.

Friggan och jag tog sovmorgon denna måndag på höstlovet.
Sen gick vi en härlig långpromenad tillsammans.

Från i lördags till onsdag är det bara Frigg hemma då resten av hundgänget förgyller ett gäng barns höstlov med hundaktiviteter på Lomma hundungdom.

Nu ska jag plocka in frukosten och sen åka o handla till kvällens middag som ska bestå av Garlic Bacon Shrimp Alfredo....spännande spännande.

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.