Bättre och bättre dag för dag

Jag har fortfarande min förra valpkull färskt i minnet. Kullen där vi miste 3 små underbara valpar. Rädslan för att det ska bli samma denna gången är stor så jag är lite manisk med att leta fel på valparna. Så fort jag ser en valp som ligger lite vid sidan om och sover djupt vaknar oron och jag måste peta på den eller studera så den verkligen andas. Jag måste också hela tiden ha koll så de inte känns kalla eller för varma. Jag har fått lite för stort kontrollbehov, men det kanske inte är så konstigt.
Grön med den häftiga teckningen i ansiktet. Gilly, tik

Men hur mycket jag än letar kan jag inte hitta några fel. Det här är 8 stycken matgalna valpar som tjuter i högan sky så fort inte mjölken rinner till snabbt nog eller de är för långt bort från spenarna. Här är det inte en enda som inte gillar mamma Frigg´s mjölk. Tror de skulle kunna äta ihjäl sig om hon matat jämt och ständigt. Detta är helt underbart med tanke på förra kullens 3 småttingar som totalt ratade allt vad mat hette under sin korta livstid. Allt är verkligen som det ska vara i denna valpkullen <3
Svart "Jamie" hane

Ovanpå detta är det också superbra med mamma Frigg. Hon äter mat med stor aptit och hon sköter om sina små på allra bästa sätt. Ett litet pip och hon är direkt i valplådan och kollar vad som står på. Avslaget har nästan helt upphört så vi lär slippa livmoderinflammation denna gången, till min stora lycka.

Gul "Hodor" hane
Blå "Arya" tik
Jag uppdaterar valparnas sidor varje dag med vikt och ev annan information som är viktig för var och en. Detta mest för mitt eget minne men kanske lite kul för dig som valpköpare eller bara är allmänt intresserad av att följa kullen. https://www.lightschapskennel.com/tidigare-kullar/thrones-kullen-2017/

Blåruta "Tormund" hane

Lila "Jon Snow" hane

Röd "Sansa" tik

Blå stjärna "Daenerys" tik
Ja, det var hela smågänget. Tog bilderna själv med mobilkameran, därav den urkassa kvalitén. Ska försöka få lite hjälp ikväll till bättre bilder på huvud och kropp. Till dess får ni hålla tillgodo med dessa. Snart ska de vägas så då uppdaterar jag detta blogginlägget med lite film.

Natten har varit ganska hyfsad. Jag har sovit i min säng (D flyttade in i gästrummet då han behöver en hel natts sömn så han orkar jobba) och varit uppe ett par gånger men långt ifrån de tidigare nätterna. Det går bättre och bättre...



Nu ska jag vika tvätt. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.