Då var denna julen över.

Då var den första av 2 storhelger avklarad. Det blev inte mycket bloggande eller annan egentid under förra veckan då det var mycket att fixa till julfirandet här hemma hos oss tillsammans med kära familjen. Det var fullt "julstök" ända in till de sista minuterna, men julafton blev precis så mysig som vi hade tänkt oss.


Till slut lyckades vi får tid till att klä granen, ett par dagar före julafton. Väldigt sent för att vara oss men kanske var det bra :-)


Valparna råkade få tag i lite glitter (tyckte att jag hängt det på bra avstånd) och drog igång lite dragkamp med granen - granen förlorade. Ja, det är en riktigt gran så det blev snabbt fram med skurtrasan.

Familjen var samlad, utom ena dottern och svärsonen som bor i Fagersta. Vi åt god julmat och spelade julklappsspelet. Det var en mycket trevlig kväll.

Syster Eva och dotter Sara

Mina kära föräldrar

Jag och min käre make

Dottern Sara tramsar sig om mina fina små "Monicakoppar" haha
Juldagen var lugn. Den bestod av städning på förmiddagen och stickning hela eftermiddagen. Hundarna fick öppna sina julklappar som vi inte hade möjlighet att ge under julaftonskvällen då Sara hade en passehund med sig. Vi tillbringade större delen av dagen och kvällen i tv-soffan. En riktigt mysig juldag.


Även hundarna fick ha det mysigt med råa oxrevben att smaska på.

Så kom Annandag jul och denna skulle vi fira hos Daniel familj. Först på dagen hade vi Daniels brorsson och sambo på besök för att träffa lille Jamie som fortfarande inte hittat något hem att flytta till (jag har inte heller varit så aktiv med att annonsera ut att han finns tillgänglig). De funderar och återkommer. När de åkt iväg var det vår tur att ge oss iväg mot julfirande. Bjöds på god mat och åter igen ett julklappsspel. Åter i hemmet avnjöt vi en kväll i soffan.

Dagen började dock med att valparna fick följa med ut på stora ängen där de för första gången upptäckte njutningen med en studsmatta :-)



Så himla kul så de ville inte gå in igen :-)

Nu är valparna och de vuxna hundarna i hundgården. Jag ska städa upp i hundrummet efter nattens alla korvar (hur kan det komma så mycket bajs ur 8 valpar?). Sen ska tvättmaskinen få jobba och lite annat tills det är dags för mig att ge mig av mot Lund och kvällens valpkurs.

Önskar dig en trevlig onsdag (som känns som måndag). Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.