Återuppstånden.

Godmorgon!
Det är dags att jag tar tag i det här skrivandet i bloggen igen., jag mår ju bra av att rensa ut mina tanker i ord.
Det är bara det att jag helt tappat lusten för att berätta om livet på en hundskola och kennel. Det känns inget kul längre... Nä, jag måste hitta lusten igen!

Ett bra sätt att starta dagen på är att ta ut hundarna på en härlig morgonpromenad. Denna morgon var marken frusen så vi kunde gå runt hela skogen. Hundarna är lyckliga och jag rensar huvudet efter nattens bekymmer.



De två valparna som bor kvar hos oss (14 veckor gamla) i väntan på att kunna flytta till sina familjer skuttar så gärna med på våra promenader. Frans/Jamie är den som helst håller sig nära mig/oss och vill ständigt ha kontakt medan Totte gärna hänger på flocken. Två brödrar, så lika men ändå så olika.

Resten av syskonen har det bra med sina familjer enligt de rapporter jag får då och då.

Igår åkte jag, Daniel och Frans-Jamie på ett besök hos hans kommande familj. Det blev ett kärt återseende.

Dottern blev så glad när vi kom innanför dörren och de hade så kul tillsammans ända tills orken hos Frans-Jamie tog slut :-) Då låg de istället och mös på golvet...

Jag får också ständiga frågor om hur det går med Stella´s löp. Jodå, vi fortsätter vänta men jag tror inte det är speciellt långt borta. Kontrollerar henne dagligen i min längtan efter att det ska komma igång.

Det är sportlov och sportlov innebär ledig vecka på hundskolan. Dock har jag lite dagar att ta igen pga stängningen för kennelhostan så tisdag och onsdag är arbetskvällar. Idag är en ledig dag men som får tillbringas med administrativt arbete. Vad ska du göra denna måndag?

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.