Mysig morgon med hjärtat i halsgropen.

Då var det äntligen den ständigt efterlängtade dagen, fredag. Det känns som om denna fredagen blir bättre än vad de senaste fredagarna har varit.


Jag älskar fredagar - kanske pga dagens ursprung.
Fredag är en veckodag som i Norden är, enligt vissa forskare, uppkallad efter den fornnordiska guden Odens hustru Frigg. Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja, som eventuellt var samma gudinna som Frigg.

Vår fina "fredag" Frigg <3
 Ja kanske inte så konstigt att jag har sådan förkärlek för fredagar :-)

Som sagt, denna fredag känns riktigt riktigt bra. Jag vaknade nämligen redan vid 8-tiden och kände mig pigg och utvilad, något jag verkligen inte gjort sedan de där jobbiga veckorna innan jul. Jag slängde lätt benen över sängkanten, hoppade i kläderna och såg framemot morgonpromenaden med alla hundarna, en regnig och lerig promenad men ändå promenad.

Dock satte jag hjärtat i halsgropen...



De 3 små gör precis så som de vuxna gör och medan jag står där och filmar så kommer knatte, fnatte och tjatte upp på A-hindret. Där stod jag och filmade och hoppades innerligt att de inte skulle för sig att hoppa ner från toppen, eller ännu värre, trilla ner. Till slut fick jag stänga av kameran för att hämta ner dem men då trippade plötsligt alla ner, helt på egen hand. Vi lämnade området och gick mot hemmet för att äta frukost :-) Blivande agilityhundar?

Det hela började med att en lite busig Stella gick upp på hindrets topp för att spana över sina ägor. Fick en fin bild av henne. Snälla Stella, säg att du är nära löpet!!!!


Kanske är denna fredag så bra pga gårdagens aktivitet, Stick in i Eslöv. Det var jag och en god väninna som anslöt. Vi stickade på våra raggsockar och lyssnade samtidigt på en föreläsare vid namn Anna Braw. Hon berättade om saker som ligger henne väldigt varmt om hjärtat - Stickhjälpen. Hon visade upp sina stickade alster samt berättade om hur första syjuntan kom till.

Jag har nu skaften klara till ett par raggsockar och här nästa på gång. På fredag är det dags för stickkurs nr 2 där jag ska få lära mig sticka häl. Gissa om jag längtar.


Nu väntar resten av denna härliga fredag. Jag har lite pyssel framför mig så det får räcka med dagens skriveri. Vi höres och njut nu även du av denna fredag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.